Ilmoittaudu tunneille!

kohti käsillä­seisontaa

Kirjoitettu: 05.02.2017

Paras tapa harjoitella käsilläseisontaa ei ole se perinteinen: potkia itseään seinälle. Usein unohtuu myös riittävä ja kokonaisvaltainen verryttely, joka ehkäisee vammojen syntyä ja edistää kehon oppimiskykyä.

esimerkki kehonpainoverryttelystä

Harjoitteissa kannattaa aluksi keskittyä riittävän tuen rakentamiseen keskivartaloon ja hartioihin. Lattian tasassa tehtävistä harjoitteista voi vähitellen siirtyä seinän tuella tehtäviin harjoitteisiin, joissa niissäkin kiinnitetään erityistä huomiota keskivartalon tukeen ja hallintaan. Maltilla eteneminen opettaa lihakset ja hermoston pelaamaan yhteen niin, että lopputulos on vakaa ja turvallinen.

malliharjoitteita kohti käsilläseisontaa

Kehonpainoharjoitteita – myös käsilläseisontaan tähtääviä – tehdään Huippu Keskustassa Kehonpainoharjoittelun tunnilla tiistaisin klo 17.10. Tunti kehittää koordinaatiota ja liikkuvuutta sekä kehon hallintaa ja voimaa. Ohjaajana tunneille toimii entinen MM-tason karateka Petri Toivanen.