Ilmoittaudu tunneille!

NÄIN ALOITAT KUNTOSALI­HARJOITTELUN

1. Kuinka tulla Huipulle?

Soita, laita viestiä tai kävele Huippu Centerin ovesta sisään vastaanoton aukioloaikana. Tule sellaisena kuin olet. Katso ympärillesi ja aisti tunnelmaa. Kokeile palvelujamme kolmen päivän ajan tutustumispassilla.

2. Kuinka aloittaa harjoittelu?

Hanki asiakkuus paikan päällä vastaanoton aukioloaikana. Ei aloitusmaksuja tai määräaikaisuuksia, kuukauden irtisanomisajalla. Teemme samalla sinulle avainkortin, jolla voit käydä rajattomasti 05-24. Jos tarvitset apua aloituksessa, laitteiden käytössä tai muuten vaan treenimotivaatiota, niin ota yhteyttä Personal Trainereihimme.

3. Miten pukeutua kuntosalille?

Lyhythihainen on mukava vaihtoehto yläosaksi, ja jalkaan sopivat esimerkiksi verryttelyhousut tai trikoot. Sukat on hyvä olla, ja niiden peittona sisäkäyttöön sopivat kengät. Nappaa mukaasi myös noin puolen litran juomapullo. Jos kaapistasi ei löydy sopivaa, suuntaa automarkettiin, urheiluvälinekauppaan tai muuhun suurempaan valintamyymälään.

4. Kuinka asennoitua harjoitteluun?

Muistatko vielä, millaista on opetella uusia asioita? Harjoittelun aloittaminen vaatii totuttelua ja päättäväisyyttä, mutta kuten nuorempanakin, uudet taidot palkitsevat. Huomaa edistymisesi ja kiitä itseäsi, että otat aikaa opetteluun. Kyse on sananmukaisesti harjoittelusta.

5. Keneltä voin kysyä apua?

Laitteiden säätöjen kanssa auttaa henkilökuntamme. Jos kaipaat tietoa ja taitoa harjoitella, ota yhteyttä Huippu traineriin. Kysymyksiä ja palautetta voit lisäksi lähettää verkkosivuilla, Facebookissa ja sähköpostitse. 

6. Kuinka usein pitäisi harjoitella?

Kerran pari viikossa riittää etenkin, jos liikut jonkin verran myös työssä ja vapaa-ajalla. Alussa jo kaksi lihaskuntoharjoitusta viikossa kehittää lihaskuntoa ja toimintakykyä.

7. Millaisia vaikutuksia voin odottaa?

Vahvempaa kehoa, keveämpiä rappusia ja enemmän virtaa arkeesi. Välillä lihakset saattavat tuntua kipeiltä, erityisesti toisena päivänä harjoituksen jälkeen. Melko nopeasti saatat myös huomata jääneesi koukkuun säännölliseen harjoitteluun ja sen tuomiin etuihin. Usein myös näkyviä muutoksia tapahtuu jo muutamassa viikossa.

 8. Miten ylläpidän motivaatiota?

Rutiini tempaisee usein mukaansa, joten tärkeintä on kiinnittää harjoitukset omaan aikatauluun ja pitää niistä kiinni. Harjoittelua kannattaa myös jaksottaa niin, ettei tee liikaa. Myös harjoittelun tulokset ja kehityksen huomaaminen palkitsevat. Monia innostaa treenata yhdessä, joten kutsu ystäväsi salille tai heittäydy juttusille tuttujen naamojen kanssa! Jos kaipaat selkeitä tavoitteita tai uusia ideoita, harkitse Personal traineria.